Mama, tinc pipí

Estàndard

Una de les frases que fan sonar totes les alarmes del país i de part de l’estranger és quan, fora de casa i sense uns serveis a la vista, el Macià, diligent, diu: “Mama, tinc pipí”. Aquesta frase pot arribar a ser tan maleïda com quan, amb pocs dies de xiquet però amb un bram esborronador, algú amb presumpta bona fe t’avisa: “Aquest nen té gana”; i au, torna’t a treure el pit cinc minuts després d’haver-te’l tapat. Per mi, són al top ten de les frases a eliminar.

El cas és que al Macià li costa això de controlar els esfínters. No passa res, no ens en preocupem en excés, però és una murga. Per això va bé tenir uns quants serveis controlats i en un radi prou assequible per no haver de tornar cap a casa amb morros (per part meva) i plorant (per part seva). Sovint, la bona voluntat dels comerciants, siguin propietaris o dependents, et fa més fàcil la cosa: gràcies! Però quan te la posen difícil… BOICOT!!

Aquesta reflexió, simple però efectiva, ve a tomb perquè dissabte passat, en ple Trapezi, vam haver de comprar un parell de samarretes per a l’Iu, un cosinet entranyable i peça com ell sol. Veníem de la plaça de la Cultura de la Pau i anàvem al Pallol –a no poder veure res, dit sigui de passada- i vam fer parada en una botiga de roba per a canalla per fer les compres oportunes, al carrer de Jesús. Mentre fèiem una cua típica de dissabte a la tarda (o sigui, llarga), el Macià va proferir les funestes paraules: “Mama, tinc pipí”. Amablement, li vaig demanar a la noia que ens cobrava (perquè ara ja no despatxen) si podia portar el nen al lavabo, i se’m treu de la màniga que no tenen lavabo i que a la fleca del costat sí que m’hi deixarien anar! La sorpresa va ser màxima: en una botiga de roba per a canalla no deixen entrar a orinar a un nen de quatre anys??? O si certament no tenen lavabo, suplico que alguna inspecció d’alguna cosa hi vagi a aturar aquest maltractament als treballadors de la botiga! Després de la sorpresa, és clar, em vaig enfurismar tant que de gust hauria fet que el nen es pixés allà mateix, entre banyadors acaramel·lats i bodis tovets.

Comentant-ho, indignada, amb altres mares, sempre n’hi ha que en té alguna per explicar: una germana meva em va comentar que, en una altra botiga de roba infantil (aquesta al carrer Llovera), li va passar el mateix amb el Biel, un altre cosinet fantàstic: li van dir que tampoc no tenien lavabo… amb la diferència que el mes anterior una altra dependenta l’havia deixat entrar sense problemes!! Això que no tenien lavabo també m’havia passat mentre comprava pèsols en una botiga de congelats de l’avinguda Prat de la Riba: vam haver de córrer cap a la perfumeria del costat, deixant els pèsols fora del congelador que ultracongela.

A la nostra ciutat, que ens vantem tant del comerç que tenim, i que som capital comercial i que si patatim i que si patatam, també ens hauríem de preocupar d’aquestes coses: simples, quotidianes, senzilles, però que fan que anar per Reus sigui més bonic. Mira si és fàcil. La llàstima, i això va per mi, és que no ens acostumem a demanar el full de reclamacions; potser canviaríem les coses. Una cosa, però, tinc clara: a l’Okaïdi no hi penso tornar!

Anuncis

5 responses »

  1. doncs a la tieta del Carles, que té botiga a Reus, la van obligar a fer un lavabo amb accés per a minusvàlids i amb dutxa i tot! Si tens establiment és obligat tenir servei i deixar passar a la clientela si l’han de menester.
    Jo fa temps q faig boicot a aquesta botigueta de rancis!

  2. Margarida, vols dir que també ens hi podem parar a dutxar? 😉
    Amb la quantitat de botigues per canalla més simpàtiques que aquesta, serà fàcil deixar d’anar-hi.

  3. Si algun dia necessites fer un llistat de botigues que si deixen anar al lavabo, crec que t’hi podria ajudar, el meu fill tambe acostuma a pronunciar “la frase” o fins i tot una de molt pitjor, en el moment mes inoportu.

Deixa un comentari

