Llibretes noves

Estàndard

El material d’oficina sempre m’ha agradat: triar el bolígraf que escriu millor, les llibretes noves per estrenar, els estoigs abans que els taqui algun retolador mal tapat… Avui, doncs, és dia de llibretes noves: començos dos cursos a la UOC, aprofitant l’oferta formativa a distància que organitza el Servei d’Ocupació de Catalunya juntament amb la nostra universitat a distància. Un m’hauria de servir per treure el rovell del meu anglès; l’altre, per entendre millor l’organització de les entitats socials, culturals i educatives.

Tant l’un com l’altre, si en surto apta, passaran a engruixir el meu currículum, força curull de cursos, seminaris, congressos, conferències… I això em fa pensar de què serveix, tot això. Diuen que estar a l’atur ha de servir per renovar i ampliar els coneixements, aprofundir en alguns camps del saber; per poder fer allò que amb una vida professional activa no podies fer. En el meu cas, i en el de tantes altres persones inquietes, treballar no significa abandonar la pròpia activitat formativa. Després d’una llicenciatura amb un bon expedient acadèmic, he esmerçat temps i diners a fer un postgrau (anant a Barcelona tres cops per setmana) i un curs d’extensió universitària per Internet. A més de fer algun curs d’idiomes i múltiples cursos i cursets sobre aptituds i actituds. I això treballant, dedicant el meu temps lliure a moltes altres coses i, els últims anys, fent de mare.

Mentrestant, surten notícies que les persones aturades qualificades aprimen els seus currículums perquè sigui més fàcil trobar feina. I això és desesperant. Ens trobem que a les persones que hem fet el que ens deien que havíem de fer (això és, formació continuada, especialització, professionalització) ens queda una cara d’idiotes integrals quan veiem que aquesta opció potser haurà de ser la que seguirem d’ara endavant. Tristíssim, tant per a les persones que hem fet aquest esforç com per a un país que té el talent, com a mínim, esbiaixat.

De tota manera, jo avui estrenaré llibretes noves. Perquè malgrat tot, sempre ens quedarà anar a Lapònia.

2 responses »

  1. Jo et puc passar “la meva llibreta” de la carrera que encara li queden alguns fulls blancs, je, je… Ànims, i que vagin molt bé els nous cursos!

Deixa un comentari

